Ilona Svobodová: Občas mě zapomněli rozvázat…

15.05.2009 16:00

Kuba

Obrázek “https://image.tn.nova.cz/media/images///365x205/May2009//28323-web-357bde.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.

Jitka Farská právě teď prochází peklem na zemi. Jak vzpomíná na natáčení její představitelka Ilona Svobodová? Co pro ni bylo nejhorší? A jak si rozumí s Pavlem Rímským (Vladimírem Kukačkou) ve skutečnosti?

Bylo pro vás natáčení na chatě hodně náročné?

Musím říct, že ano. A nejen proto, že jsem byla v jednom kuse spoutaná :-). Byla tam obrovská zima, napadl sníh, když mělo být léto, musela jsem se válet po zemi ve špíně, denně jsme točili strašně moc obrazů... Byla jsem z toho hrozně vyčerpaná.


Nakonec jsou scény z chaty hodně působivé...

(Smích) Taky jsem si to tam pěkně vytrpěla! Měla jsem problém s rukou, protože jsem si v zimě udělala úraz na lyžích. Nevydržela jsem ji mít moc dlouho svázanou vzadu za židlí. Kluci rekvizitáři mě naštěstí vždycky spoutali jenom na nejnutnější dobu... Ale občas mě zapomněli rozvázat. :-)


Jitka má z provazů obrovské modřiny. Byly všechny dílem šikovných maskérek?

V té době jsem měla i svoje modřiny a krvavé šrámy. Ale ty byly ze zkoušek z divadla v Řeznické. Když mi strupy opadly, musely mi je holky naopak přidělávat :-). Ale provazy byly opravdu ostré. Mám citlivou kůži, takže to docela bolelo.


A co Jitčina ztrhaná, popelavá tvář? Ta je také prací maskérek?

Ano. A jsem jim vděčná, protože jsem si vždycky chtěla zahrát, jak je Jitka nenalíčená nebo úplně zdevastovaná. A to se jim podařilo. J Ale slzy jsem si dodávala vlastní. Jak jsem byla vyčerpaná, stačilo, aby mně někdo opět svázal a já si už plakala dopředu sama :-). Vůbec si neumím představit, že by se mi něco podobného stalo i ve skutečnosti...


Jak se na place odvíjel vztah mezi vámi herci, tj. Ilonou Svobodovou a Pavlem Rímským?

(Smích) Všechny ty těžké podmínky, které na chatě byly, zapříčinily, že jsem jeho i celé okolí chvílemi fakt nesnášela. Když mi paní režisérka řekla: „Teď zvedni oči," myslím, že v nich bylo kompletní na... naštvání, abych byla slušná. :-)

A jak vám chutnal narozeninový dort?

(Smích) Hmmm, sladký a já sladké nejím, takže o to větší utrpení to bylo ... Nejen Kukačka, ale ještě i sladké...


Co pro vás bylo během natáčení nejnáročnější?

Asi nejhorší pro mě byly dialogy na policii. Když vykládáte, co vás potkalo, a ten policajt vám na to pak řekne: „No, bohužel se vám ale nic nestalo. A s tím, že vás někdo pronásleduje, nemůžeme nic dělat." To mně přijde jako úplně bezvýchodná situace. Naštěstí už bude stalking od 1. 1. 2010 trestný.


Konzultovala jste s někým svoji roli?

Navštívila jsem Bílý kruh bezpečí, kde jsem si popovídala s paní prezidentkou Vitoušovou a přečetla si jejich materiály o stalkingu - jak se projevuje, kdo vlastně může být pronásledovatelem atd. Zvláštní je, že to nezávisí ani na věku, ani na inteligenci. Opravdu to může potkat každého z nás.


To trochu děsí...

Ano, děsí to. Ale během natáčení a vysílání dílů o stalkingu se toho už hodně změnilo. Oběti pronásledování se mohou konečně bránit. Myslím si, že je to hlavně zásluhou lidí z Bílého kruhu bezpečí, kteří odvedli neuvěřitelný kus práce.


Děkuji za rozhovor.


Chcete se dozvědět ještě něco více o natáčení na chatě nebo samotné herečce? Přeštěte si dnešní chat s Jitkou Farskou (Ilonou Svobodovou).

ulice.nova.cz

Zpět