Jakub Prachař: „Mám vzkaz pro prezidenta Klause!“

30.12.2008 16:25

Kuba

Jakub Prachař: „Mám vzkaz pro prezidenta Klause!“

V nové komedii Sněženky a machři po 25 letech si herec a muzikant Jakub Prachař (25), syn Davida Prachaře a Dany Batulkové, zahrál pro změnu syna Michala Suchánka...

Co bychom si měli vybavit, když se řekne Jakub Prachař?

„Blonďáka s modrýma očima?“ (smích)

  

Mám na mysli práci. Z jakého filmu či seriálu vás diváci mohou znát?

„Co se týče práce, tak seriály Horákovi a Ulice nebo filmy Milenci a vrazi, a nově teď Sněženky a machři po 25 letech.“

 

 

 

A jak jste reagoval, když vám přišla nabídka na natáčení Sněženek a machrů po 25 letech? Kdo vám to nabídnul?

„Byl jsem moc rád, roli mi nabídl Viktor Tauš, který film režíroval.“

 

Zahrál jste si ve filmu kladnou postavu ovšem s poněkud negativní minulostí, jak se vám hrál bývalý feťák?

„Moje postava je takový Mirek Dušín a Viktor mě skvěle režijně vedl, takže se mi to hrálo moc dobře.“

 

V těch nových Sněženkách jste bývalým studentem konzervatoře, ale vy jste i ve skutečném životě studoval nějakou uměleckou školu, že?

„Dělal jsem čtyři roky herectví na DAMU, ale ještě jsem to nedokončil, teď v únoru se tam vracím.“

 

Jdete do čtvrťáku?

„Ne, do druháku.“

 

 

Vy jste čtyři roky studoval, abyste nakonec nastoupil do druháku? Nějak se nechytám.

„Rozložil jsem si předtím ten rok a půl studia do čtyř let a teď mi chybí ještě nějaké teoretické zkoušky.“

 

Vaše maminka Dana Batulková tančila ve StarDance. Viděla jsem vás v televizi, jak ji fandíte. Chodil jste na přímé přenosty pokaždé?

„Byl jsem tam jen jednou a pak jsem se tam už bohužel nedostal, protože jsem neměl volnou žádnou sobotu.“

 

A co po těch sobotách děláte?

„Většinou hraju, a když mám volno, tak ležím doma, cvičím na kytaru, anebo hraju fotbal, protože jsem si teď nedávno koupil herní konzoli.“

 

Myslíte Playstation? Není lepší jít si zasportovat?

„Taky občas chodím sportovat, ale když potřebuju úplně vypnout, tak hraju hry.“

 

A co ještě vás baví? Divadlo? 

„Divadlo mě chytlo, ano, proto ho dělám.“

 

 

 

Máte někde angažmá?

„Nemám, ani jsem ho nechtěl. Dostali jsme teď ale na starost divadlo Rubín na Malé Straně, kde se budu snažit hrát co nejvíce. Tam nejsou peníze, a kde nejsou peníze, tam je svoboda, takže si tam můžeme dělat, co chceme.“

 

Ale za co, když tam nejsou peníze?

„Za svoje peníze, které si vyděláme někde jinde.“

 

A kdo je to MY?

„Dva spolužáci ze střední školy vedou divadlo ekonomicky, a pak je tam spousta dalších šikovných lidí, třeba Petr Kolečko, který píše fantastické hry, hraje tam Ondřej Pavelka, Zdena Hadrbolcová, takže se tam postupně nabalují noví lidé.“

 

V souvislosti se studiem Rubínem se mi vybavila Sandra Nováková, která tam dříve pořádala Barování, nebyl jste náhodou někdy hostem?

„Hostem jsem byl celkem často. Holky se teď rozdělily, Sandra má Barování v pražském klubu Carpe Diem, a v divadle Rubín má Rabování Ester Kočičková. Chodíme s kolegy z kapely na oba pořady, protože máme rádi všechny ty lidi, kteří jsou s tím spojeni.“

 

 

 

Povězte nám ještě, co je nového ve vaší kapele Nightwork, v níž hrajete s Františkem Soukupem?

„Dodělali jsme nedávno klip Globální oteplování, který jsme věnovali Václavu Klausovi. Písnička je o tom, jak je skvělé, když se má rád muž s mužem nebo žena se ženou.“

 

Proč do toho pletete Václava Klause?

„Jednak proto, že tvrdí, že není žádné globální oteplování. To vyvracíme touhle písní a videem ukazujeme divákům, že ledovce skutečně tají a jednou všichni skončíme pod vodou. Za druhé si vzpomínám, že byl proti registrovanému partnerství, tak jsme si řekli, že ten vzkaz bude takový dvojitý.“

 

Dočkali jste se od prezidenta Klause nějaké reakce?

„Ještě ne, nám je vlastně jedno, jestli se někdo z prezidentské kanceláře ozve, nebo ne. My jen doufáme, že v jeho srdci roztají ledy a začne se na tu homosexuální menšinu dívat trochu jinak.“

 

 

 

Vaší partnerkou je herečka Martha Issová, jak jste se spolu seznámili?

„Při natáčení pro Českou televizi. Jsou to asi dva roky.“

 

 

Foto: Korzo, Falcon, osobnosti.cz

Autor: Petra Nosková

pikant.cz

Zpět