Jana Birgusová: Kvůli Lídě jsem přibrala 15 kilo

14.08.2009 12:09

Kuba

Obrázek “https://image.tn.nova.cz/media/images///365x205/Aug2009//538908.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.

Představitelka Lídy Farské Jana Birgusová musela kvůli své postavě před začátkem natáčení přibrat až patnáct kilogramů. Zpátky do formy ji dostala přísná dieta a pravidelné cvičení. „Vypadala jsem strašně. A do ničeho jsem se nevešla,“ říká v našem rozhovoru.

Nejde si nevšimnout, jak se tvé Lídě změnila během vysílání Ulice image. Přibírala jsi a hubla právě kvůli své postavě v Ulici?
Ano, kvůli roli. Před začátkem natáčení Ulice jsem vypadala přibližně tak, jak vypadám teď. To je i moje přirozená váha. Nikdy jsem nebyla tak tlustá jako v začátcích seriálu, kdy jsem přibrala kvůli postavě Lídy.


Kolik jsi tehdy přibrala?
Vždycky říkám, že dvanáct až patnáct kilo, ale možná to bylo i víc.

Seriál Ulice: Lída před pěti lety...
(Foto: TV Nova)

Jak dlouho jsi tolik kil nabírala?
Hned. Já ani nevím, jak je to možné, ale šlo to rychle. Během měsíce jsem měla navrch nějakých devět kilo a pak jsem postupně přibrala ještě ten zbytek.

Přibrat devět kilo během jednoho měsíce, to je dost šílený. Jak se ti to povedlo?
Dodneška nevím. Prostě jsem se nehýbala, přestala jsem chodit cvičit a pořád jsem jedla. Ale opravdu pořád. Tehdy jsem si nebrala servítky a házela do sebe, co se dalo, třeba i o půlnoci.

Seriál Ulice: poznaly byste dnes sestry Farské?
(Foto: TV Nova)


Spoustu lidí bude určitě zajímat ta druhá část Lídiny i tvé proměny. Jak se ti pak podařilo ta kila zase shodit?
Tak to mi šlo ještě lépe než to přibírání! (smích)

Vážně?
Jo, protože tehdy jsem se sama sobě ani trochu nelíbila. Když jsem byla neupravená, vypadala jsem strašně. I když jsem se namalovala, tak mi přišlo, že se to prostě nehodí. A do ničeho jsem se nevešla. Takže jsem se rozhodla využít Lídina odjezdu na farmu a zase zhubnout.

Seriál Ulice: Lída po své proměně, kdy se zbavila nadbytečných patnácti kil
(Foto: TV Nova)


Jak dlouho jsi těch dvanáct kilo shazovala?
Naštěstí to šlo hned. Během měsíce a půl jsem je měla dole, ani nevím jak. Jednak jsem držela Margitovu dietu a jednak jsem začala hodně cvičit. A co se týče té diety – často jsem vynechávala i jídla, takže jsem skoro nejedla. A pak to šlo samo. To ale neznamená, že bych právě takový způsob doporučovala ostatním. To v žádném případě.

Nemáš strach, že bys zase nabrala?
Občas se mi to vymkne, asi jako každému. Docela jsem v poslední době přibrala. Teď bych ráda zhubla o nějakých pět kilo, ale už jen pomocí cvičení a upravení jídelníčku. Žádné vynechávání jídel. A taky bych si chtěla zase zformovat postavu.

Kam chodíš cvičit? Do Oldova „fitka“?
Ne! (smích) Ale do „fitka“ chodím. Tak dvakrát, třikrát týdně.

Máš svého osobního trenéra?
Nemám, cvičím sama. Cvičit jsem chodila už dřív, pak taky na squash, bosse, power jógu, spinning a podobně. Do „fitka“ mě vlastně dotáhla Šárka Ullrichová asi před dvěma lety. Dřív jsem neměla chuť tam chodit, protože jsem se tam nikdy moc necítila. Ale šly jsme ráno, bylo tam málo lidí a bylo to fajn. Šárka věděla základní věci – jakou zátěž si má člověk dávat, aby nabíral tolik svalové hmoty, kolik potřebuje ke správnému formování těla, kolikrát cviky opakovat. Tyhle základy stále dodržuji.

Seriál Ulice: pravidelné cvičení a přísná dieta udělaly z Jany Birgusové zase kočku
(Foto: TV Nova)


Žádný profesionál ti do cvičení nikdy nemluvil?
Během těch let jsem zavítala i do jedné posilovny, kde byl příjemný trenér, který mi dal pár dobrých rad. Snažím se je dodržovat, i když už chodím cvičit jinam. Samozřejmě stále se Šárkou, když nám to vyjde a obě máme volné dopoledne.

Všimli si tvé proměny lidé na ulici?
Mockrát. Hlavně, když se Ulice začala opakovat. Tehdy byla ta změna hodně vidět. Všichni říkali, jak mi to sluší, jak mi drží palce. Samé kladné ohlasy, což bylo moc příjemné. Dřív mě vlastně ani moc nepoznávali…

Jak to?
Když jsem byla tou starou Lídou, tak v reálu jsem byla úplně jiný člověk. Lída byla můj pravý opak, moje druhá tvář. Já mám svůj styl a Lída zase svůj. A ten styl je hodně odlišný od toho Lídina původního.

Seriál Ulice: Jana Birgusová jako Lída Farská
(Foto: TV Nova)


Takže jsi s Lídinou proměnou spokojená?
Moc. I ve scénáři mám třeba věci, které by Lída předtím vůbec neřekla nebo by se chovala jinak. Přijde mi, že z ní něco spadlo…, že z ní spadlo těch patnáct kilo. Líbí se mi, že jakoby vyzrála. Chce se líbit, a to nejen navenek. Poznala, co chce. Osamostatnila se. Teď se sama sobě líbí a užívá si to. A taková nikdy nebyla.


Pokračování v pondělí

 

Připomeňte si:
Jaká byla proměna Jany Birgusové coby Lídy Farské? Posuďte sami. Vraťte se spolu s námi o pět let nazpátek, kdy Ulice začínala, a Lída se vrhla na dráhu paparazziho. (ep. 18)

Po dvou letech se vrátila z farmy jako vyměněná… (ep. 391)

A po dalším roce jí to slušelo ještě víc… (ep. 916)


Přečtěte si také:
On-line rozhovor s Lídou Farskou

Jana Birgusová: Po natáčení jsem musela na panáka

Patricie Solaříková: Znásilnění bylo drsný

Roman Vojtek: Nejchoulostivější je natáčení milostných scén

ulice.nova.cz

Zpět