Těžce nemocný Lubormí Lipský (85) - Chci zemřít! Trpí bolestmi, depresemi...

17.04.2009 16:10

Kuba

Obrázek “https://www.ahaonline.cz/public/img/09_04_17/01_lipsky.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.

Těžké chmury, noci probdělé bolestí a myšlenky na smrt! Legenda českého filmu Lubomír Lipský (85) se deníku Aha! svěřil se svými neduhy stáří, které ho přivádějí až k prosbám o ukončení trápení! „Chtěl bych to mít už za sebou,“ přiznává hvězda rovné stovky filmů.

„Trpím těžkými depresemi. Říkám si někdy, že už by to mohlo skončit. Proč se pořád trápit, proč by mě mělo něco neustále bolet? Jsem na světě už moc dlouho a někdy mě to opravdu nebaví. Nejhorší to bylo, když mi umřela žena, ale i teď mě často napadají myšlenky na smrt. Vím, že mě to brzy čeká, ale nebojím se. Možná jsem spíš zvědavý,“ svěřil se Aha! překvapivě otevřeně snad poslední žijící příslušník nejslavnější poválečné herecké generace.

Z jeho slov se dá vycítit i nevyslovená myšlenka na sebevraždu. A ten pocit zesílí ještě poté, co se Lubomír Lipský obdivně vyjádří o kolegovi Vlastimilu Brodském (†81), který se tolik bál nemohoucnosti, že si dobrovolně vzal život.

Lubomír Lipský se takhle upřímně rozpovídal na akci, na níž se oslavovaly jeho nadcházející 86. narozeniny a zároveň i jeho jubilejní stá filmová role v pokračování úspěšného vinařského snímku Bobule s názvem »2 bobule«. Na akci ho doprovodila i dcera Tatjana Jandourková s manželem a Lipského vnukem Martinem.

„Kdyby mi lékaři nedali několik injekcí, ani sem nedojdu. Léta trpím šílenými bolestmi zád. Operaci nechci, v mém věku by to bylo mrhání penězi pro zdravotnictví,“ postěžoval si Lipský. „Neslouží mi dobře bohužel už ani paměť. Text divadelní role se učím i třicetkrát, pořád někde něco zapomínám, nedávno mi vypadl i text na jevišti. Když mi ale bylo nejhůř a chtělo se mi už jen umřít, zatím vždy pomohlo, když jsem se podíval na vnučku nebo pravnučku a hned mi bylo líp,“ končí naštěstí na pozitivní vlně současná hvězda seriálu Ulice a nesmrtelný děda Potůček ze Tří chlapů v chalupě.

Autor: DAVID ZÁPAL
Foto ara

ahaonline.cz

Zpět