Trapasy na place: Jana Birgusová

17.08.2009 10:07

Kuba

Obrázek “https://image.tn.nova.cz/media/images///365x205/Aug2009//539523.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.

Několik vrstev propocených tepláků a pády z rotopedu. Jana Birgusová v rozhovoru odhaluje nejvtipnější, ale i nejtrapnější situace, které při natáčení Ulice zažila.

Lída s Jitkou si prošly před koncem čtvrté sezony psychicky náročným obdobím, kdy je Kukačka věznil na chatě. Bylo toto natáčení pro tebe v Ulici zatím nejnáročnější?
Určitě. Ale moc jsem se na ně těšila. Bylo to hezky napsané, hrálo se to úplně samo.  

Seriál Ulice: Jana Birgusová jako Lída Farská během náročného natáčení na chatě
(Foto: TV Nova)


Na jaké natáčení Ulice ještě ráda vzpomínáš?
Hlavně na ty vtipné scény. Třeba jak mi táta koupil k narozeninám rotoped. Vzpomínám si, že jsme všichni vybuchli smíchy. Představa, že táta neuznává své dítě jen kvůli nějakým dvaceti kilům navíc a je tak náročný, že mu přinese domů rotoped, i když ví, že ho to dítě nesnáší, je prostě šílená.

Co se s tím rotopedem vlastně stalo?  
To bylo taky docela vtipné. Stál v tom dětském pokoji, nikdo si ho nevšímal, nikdo na něm nejezdil. Jen stále někde trčely v záběru ty jeho rohy. Na place vždycky režiséři bědovali: „Dejte to někam, co tady s tím?“

Seriál Ulice: Janu Birgusovou na place spolehlivě odbourá Ondřej Pevelka
(Foto: TV Nova)


Odboural tě někdy někdo během natáčení?
Ondra! (Pavelka, pozn. red.) On to má podle mě docela jako koníček. (smích) Odbourá nás a nemůže se dál. Teď nedávno byla sranda i s Terezkou Brodskou, když jsme točili, jak čekáme na příchod Jitky.

Co se stalo?
Byla to věta, kdy Terezka měla při návratu mámy říct: „No, tak vidíte, vidíte…“ To se nedá ani popsat. (smích) Na place tehdy byla výborná atmosféra. Myslím, že kdyby někdo točil tyto meziscény, lidi by občas koukali…

Bylo nějaké natáčení, na které jsi se ani trochu netěšila? Na které se ti vůbec nechtělo?
To si nevzpomínám. Asi ne. Ale byly scény, kdy jsem si připadala trochu trapně. Třeba v samotných začátcích, když jsme točili s panem Kleinem v posilovně. Jako Lída jsem tam měla přijít za tátou a snažit se kvůli němu zhubnout. Takže mě maskérky napotily, kostymérky mi daly tři mikiny a pod tepláky džíny a ještě jedny tepláky, ať vypadám ještě tlustší, ještě ošklivější. Fakt nic moc…

Seriál Ulice: s patnácti kily navíc se Jana Birgusová cítila před kamerou občas trapně...
(Foto: TV Nova)

 

 

A co to hubnutí?

To už byla legrace. Takhle vymóděná a napocená jsem měla padat z rotopedu. (smích) Baví mě ze sebe dělat šaška, ale v Ulici bohužel nemám tolik příležitostí si takhle zablbnout.

 

Čím si myslíš, že to je?

Lída je totiž docela uťáplý člověk. Tím je ale zase zajímavá. Myslím si, že ona je prostě pozoruhodná tím, jak je jiná než všichni okolo. I když teď se z ní stává ta psycholožka, která všemu rozumí. (smích)

Už na Lídu slyšíš?
Hm, ale moc často raději nereaguji. (smích)

Seriál Ulice: Jitka, Lída a Monika Farské v podání Jany Birgusové, Ilony Svobodové a Anny Fixové
(Foto: TV Nova)


Zastavují tě lidi na ulici?
Často, čím dál častěji. Mám to štěstí, že je Lída vesměs kladná postava. Takže jsem se zatím nesetkala s žádnou negativní reakcí. Většinou jsou lidi příjemní a ptají se, jak to bude dál. Hlavně starší paní mají moji postavu rády. Vždycky říkají: „Liduško, vy jste naše sluníčko. Vy tam všechno tak hezky řešíte…“ (smích)

Přečtěte si také:
Jana Birgusová: Kvůli Lídě jsem přibrala 15 kilo (první část rozhovoru)

On-line rozhovor s Lídou Farskou

Jana Birgusová: Po natáčení jsem musela na panáka

Patricie Solaříková: Další Terezin sex? Nejlépe až po svatbě

Jakub Štáfek: Vždycky se snažím něčím dostat ségru

Připomeňte si:
Díl, kdy Lída dostala od táty k narozeninám rotoped (ep. 2)
Dramatické chvilky Lídina zajetí (ep. 1317)

Natáčení Jitčina vysvobození zásahovou jednotkou

video k článku
Zpět