Hana Maciuchová: Proč končí v seriálu Ulice

18.02.2010 16:58

Kuba>

Obrázek “https://www.tyden.cz/obrazek/4b7d4d89805f3/mac-4b7d4edfd5c66_275x183.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.

Nekonečný seriál Ulice vysílá Nova už pět let. Pětkrát týdně. Přesto má aktuálně sledovanost téměř 1,7 milionu diváků. Ty teď ale čeká špatná zpráva. Nejpopulárnější postava seriálu Hana Maciuchová (64), hrající roli profesorky Hejlové, z Ulice zmizí. A chce to tak sama, svěřuje se v časopisu INSTINKT.

Proč ze seriálu utíkáte?
Protože se chci a musím nadechnout. I Miriam Hejlová se musí nadechnout. Pět let je dlouhých, nerada bych byla unavená já i Hejlová. Takže před rokem jsme se domluvili s produkcí, že ze seriálu na čas odejdu. Abych obstála nárokům scenáristů a také svým, musím na chvíli přestat a nabrat novou energii.

Jak často natáčíte?
Deset až dvanáct dnů každý měsíc. Od rána do noci. Ulice je velmi dobře obsazená výbornými herci, kteří ovšem mají další práci v divadlech, což jim produkce Ulice umožňuje, a tím je všechno složitější. A natáčení je velmi rychlé a profesionální. Všechny profese přicházejí na plac připravené, proběhne jen jedna generálka a pak už se jede naostro. Na jeden filmovací den se musím naučit spoustu textu, jednou dokonce i třicet pět stran scénáře.

Herečka Hana Maciuchová.

Na kdy se plánuje začátek vaší pauzy?
Na konec června. V září už do dalšího ročníku nenastoupím.

Prozradíte mi tu scenáristickou fintu, která vás nechá vymizet?
Neprozradila bych vám ji, ani kdybych ji znala. A já ji nevím.

Máte naplánováno, čím těch deset až dvanáct volných dnů v měsíci naplníte?
Chvilku bych chtěla lehkomyslně nedělat nic. Ráda bych zdolala komín knih, které jsem nastřádala a nepřečetla, pak bych chtěla vidět spoustu představení svých kolegů, na které jsem taky neměla čas. A občas někam vyjela. Začala jsem totiž závidět svým přátelům, kteří mi surově posílali ememesky ze svých zahraničních cest. Tak jim to s radostí vrátím.

Nebojíte se tedy absťáku bez Ulice?
Já ho ráda vydržím. Vím o jedné velmi zajímavé práci, která mě čeká - je to rozhlasové monodrama, jmenuje se Enigma - je zčásti o Emmě Göringové, o soukromí jejího muže, té lidské zrůdy, který dokázal jeden den švihnout bičem a zemřelo najednou padesát tisíc lidí a druhý den šel do divadla se svou ženou a tleskal umění.

Celý rozhovor s Hanou Maciuchovou najdete v aktuálním vydání časopisu INSTINKT. Mimo jiné v něm vypráví, proč se nikdy nevdala a jak dostala horečky, když jí lékaři sdělili, že nikdy nebude mít děti...

Foto: Robert Sedmík, Profimedia.cz

tyden.cz

Zpět