Ljuba Krbová: Vytáhnu drápy

27.01.2010 17:13

Kuba>

Obrázek “https://www.metro.cz/images/stories/pro_clanky/obrazky/osobnosti/ljuba_krbova.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.

Každá žena je dobračka i mrcha, říká známá herečka z Ulice Dnes má premiéru ve Strašnickém divadle ve hře Marka Ravenhilla
Herečku Ljubu Krbovou můžete vidět v nekonečném seriálu televize Nova Ulice. Ale taky dnes večer „naživo“ v nové inscenaci Strašnického divadla v
Praze



O čem je hra Sleeping Around, která má dnes premiéru?
Jde vlastně o dvanáct situací mezi mužem a ženou. Já a Jan

Zadražil hrajeme každý šest postav různého věku a sociálního postavení, ale úmyslně neříkám různých povah. Zkusili jsme postavy „odcharakterizovat“ a během zkoušek se nám zdálo, že ty situace jsou velmi obecné, že je zažil každý z nás. 

Hrajete dobračku, nebo spíš mrchu?
Ale vždyť každá ženská je trochu dobračka a trochu mrcha! (Směje se). Každý jsme složený ze dvou principů, jin a jang. Je otázka, který zrovna nabyde na síle. 

Z téhle proměny pak možná pramení, že muži ženám nerozumějí...
Stejně tak ženy nerozumí mužům. Někdy se mi zdá nějaká situace jasná, a když mi přítel nebo partner řekne své vidění té situace, tak vím, že zrovna tohle jediné mě nenapadlo. Ano, muži jsou z Marsu a my z Venuše. 

 

 
„Ulici vídám málo. Už přes pět let totiž nemáme doma televizi.“
 


Hrajete v Ulici „dobračku“ Annu Liškovou. Role ve Strašnickém divadle možná diváky překvapí.
No, já a Adrian Jastraban (Bedřich Liška) jsme v Ulici dlouho působili jako ideální dvojice. Jenže - teď už to můžu prozradit - můj manžel mě začne podvádět, dokonce s mou nejlepší kamarádkou. Já se jen modlila, aby ze mě scenáristé neudělali plačící ženskou v koutě, co štěpuje ponožky. S tím bych měla potíž. Naštěstí moje postava bude lvice, co vytáhne drápy na ochranu své rodiny. 

Jste úspěšná televizní herečka, co vlastně pořád vábí herce k divadlu

?
Je to důležitý herecký trénink. Jako povinné cviky v krasobruslení. Že než jedete volnou jízdu, musíte mít v sobě hrozně „nahledáno“, zpracováno, nacvičeno. V seriálu tohle mnohdy nejde, tam si nemůžete dovolit nějaké výstřelky, protože byste diváka mátl. Myslím, že kdybych pět let hrála jen Aničku Málkovou, posléze Liškovou, tak by mé zdraví nějak duševně utrpělo. Bez nadsázky. 

Stíháte vidět Ulici, když večer hrajete v divadle?
Vůbec. Diváci mě kolikrát uvedou do rozpaků, když se mě ptají, co se v Ulici zrovna děje. My totiž nemáme doma televizi. 

Nemáte doma televizi?
Můj muž (spisovatel Ondřej Neff - pozn. red.) si ji moc neoblibuje. A já zjistila, že to jde i bez ní. Je fajn přijít domů

po představení a zjistit, že tam máte člověka, se kterým si můžete povídat.

O herečce V televizi hraje v seriálu Ulice Annu Liškovou. Hrála třeba ve filmech Anděl s ďáblem v těle

, Helimadoe, Lotrando a Zubejda či Experti. Ve Strašnickém divadle má dnes premiéru ve hře M. Ravenhilla a spol. Sleeping Around.

Autor: Josef Rubeš

metro.cz

Zpět